Podczas warsztatów diagnozowano cztery obszary związane z odkrywaniem tożsamości marki Małopolska:
1. Barometr spontanicznych odczuć dotyczących marki Małopolska; gdzie celem jest zdefiniowanie podstaw budowania tożsamości marki i potencjału wdrożenia.
2. Zdefiniowanie założeń dotyczących tożsamości marki Małopolska, wyróżnienie 4 kluczowych obszarów stanowiących źródło tożsamości marki i warunków jej rozwoju (dziedzictwo marki, wyzwania marki, wsparcie marki, wizja marki); gdzie celem jest poszukiwanie wspólnych źródeł tożsamości marki.
3. Wyróżnienie kluczowych i instrumentalnych wartości marki, rozpatrywanych w kontekście społecznym i indywidualnym, gdzie celem jest identyfikacja wyróżniających i wiarygodnych elementów konstytuujących tożsamość marki – wartości i osobowość.
4. Zdefiniowanie osobowości marki na podstawie koncepcji Wielkiej Piątki [J. Aaker 1997], celem jest również jak w punkcie 3. identyfikacja wyróżniających i wiarygodnych elementów konstytuujących tożsamość marki – wartości i osobowość.
Główne rezultaty warsztatów zaprezentowano w raporcie.