Trudno będzie nie zwrócić uwagi na niezwykłe, wielkoformatowe plakaty regionu. Jeszcze nigdy na reklamowym nośniku nie zawieszono… sznura dużych, małopolskich korali. W taki właśnie niekonwencjonalny sposób, Województwo Małopolskie chce zachęcić turystów do korzystania z oferty regionu, a także promować Małopolski System Informacji Turystycznej i portal www.visitmalopolska.pl.
Głównym elementem kampanii prowadzonej pod hasłem „Zwracamy uwagę na Małopolskę” są nietypowe billboardy w wydaniu 3D, czyli wzbogacone o trójwymiarowy element – sznur czerwonych kul-korali. Koral, jako element przewodni kampanii, to nie przypadek. Od kilku już lat, to właśnie motyw Korala Małopolskiego, zakorzenionego w tradycyjnych strojach regionalnych, jest znakiem rozpoznawczym turystycznej marki województwa. Symbolizując bogactwo atrakcji czekających na turystów, wykorzystywany jest – w coraz to nowych odsłonach i interpretacjach – w kolejnych kampaniach promocyjnych.
W billboardach uwagę odbiorców przykuje także mocny, kontrastowy akcent kolorystyczny: zestawienie zieleni tła z czerwienią trójwymiarowych, przestrzennych korali. Zielone tło – poza walorem wizualnym – jest nawiązaniem do identyfikacji Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej (MSIT). W ten sposób Województwo Małopolskie chce zachęcić do korzystania z sieci punktów MSIT (obecnie to 33 placówki, a w najbliższym czasie do MSIT przyjęci zostaną nowi uczestnicy), które odwiedzających region turystów inspirują do odkrywania różnorodności Małopolski, świadcząc kompleksowe usługi informacyjne.
W sumie w trakcie kampanii wykorzystanych zostanie 30 nośników wielkoformatowych, rozmieszczonych w województwach mazowieckim, śląskim, świętokrzyskim i w samej Małopolsce. Te ostatnie skierowane są do tych wszystkich, którzy odwiedzą tego lata województwo. To element całościowej strategii kreowania i umacniania turystycznej marki regionu.
Plan kampanii przewiduje także dystrybucję ponad dwunastu tysięcy niewielkich ulotek, tzw. wlepek.
Podobne do popularnych karteczek samoprzylepnych do notowania, wlepki zostaną rozprowadzone w województwach objętych kampanią. Na wlepkach będzie można znaleźć kod QR i za jego pomocą wejść na stronę www.visitmalopolska.pl (poprzez banner z motywem korala, na stronie głównej). W dedykowanym serwisie internetowym wszyscy zainteresowani znajdą szczegóły akcji „Małopolska za mniej – zobacz więcej” .
Jednakże, rozpoczęta letnia kampania to dopiero początek intensywnych działań promocyjnych, jakie Województwo zaplanowało do końca bieżącego roku. Będzie – jak przystało na promocję turystyczną Małopolski – oryginalnie, interaktywnie oraz oczywiście koralowo.
Organizatorem kampanii „Zwracamy uwagę na Małopolskę” jest Województwo Małopolskie wspólnie z Małopolską Organizacją Turystyczną.